איזה יין כדאי לי להתחיל לשתות בפעם הראשונה?

יש הרבה אנשים שם בחוץ שאין להם מושג מה הם עושים כשזה מגיע ליין. הם רק שמעו שיין אדום זה "טוב" ויין לבן זה "רע", אז הם קונים את שניהם ומקווים לטוב. אולי אתה נכנס לקטגוריה הזו? אולי לא! כך או כך, תן לי לעזור להנחות את הצעדים הראשונים שלך לקראת הפיכתך לאנופיל אמיתי על ידי ללמד אותך איך לבחור את הבקבוק המתאים בפעם הראשונה שלך לשתות יין.

אל תדאג לגבי חוקי היין

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לשכוח את כל מה שאתה יודע על יין. אל תדאג לגבי כללים, מבקרים או מה שאנשים אחרים אומרים. תשכח מההורים שלך ומהחברים שלך. הדבר היחיד שחשוב הוא לגלות אילו יינות אתם הכי אוהבים.

כיצד לרכוש יין לארוע?

שקול את התקציב שלך ואת האירוע.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא מה אתה יכול להרשות לעצמך, כי אין טעם לקנות בקבוק יין של 100 דולר אם אתה אפילו לא יכול להרשות לעצמך בקבוק של 10 דולר. שקול גם את האירוע, שכן זה יעזור לקבוע איזה סוג של יין יהיה הטוב ביותר עבור מה שאתה חוגג (או אבל). אם זו מסיבת יום הולדת של אדם אחד והם אוהבים אדומים, אז קדימה ותביאו לו קצת קברנה סוביניון! או אולי אם זה מישהו שזה עתה עבר פרידה וצריך משהו מתוק – תנסה להביא לו ריזלינג? אתה מבין את הסחף שלי כאן; חשבו איזה סוג של יין יתאים ביותר לכל אדם בהתבסס על טעמו והעדפותיו.

שוב: תחשבו מי עוד ישתה איתי במהלך החוויה הזו. האם יש עוד מישהו בסביבה שאולי יש לו טעם שונה משלי? אם כן…אולי לא להגיש את שני הסוגים במקביל? רק צוחק; לעשות כל מה שהגיוני בכל רגע נתון בזמן (במסגרת ההגיון).

חפשו יינות שנעשו בשבילכם, לא למבקרים.

מבקר הוא אדם שמבקר דברים. מבקר יכול להיות כל אחד: חבר, בן משפחה או אפילו אמא שלך (יש לה דעה על הכל). בעולם ביקורת היין יש כל מיני מבקרים: חלקם טובים, חלקם רעים וחלקם ביניהם.

אבל בואו לא נקדים את עצמנו כאן. דבר ראשון: למה אנחנו מתכוונים ב"מבקר"? ובכן הרשו לי לומר לכם את ההגדרה שלי ל"ביקורת" (ייתכן שהיא שונה משלכם). כשאני חושב על ביקורת במונחים כלליים – לא רק יין – אני רואה שלושה סוגים: יומרה סנובית; אליטיזם מוטה; בורות/טמטום עם דעות קדומות (האחרון הוא הכי פחות אהוב עליי).

מדוע כדאי לבקש עזרה בחנות יינות?

אל תפחדו לשאול שאלות בחנות. אם אינכם בטוחים איזה סוג יין אתם רוצים, או אם אתם רוצים לדעת יותר על בקבוק מסוים, אל תחששו לבקש עזרה מעובד. בדרך כלל יהיה להם קצת ידע על המניות שלהם ויכולים לעזור לך לכוון אותך לעבר משהו שעשוי לעבוד היטב עם העדפות החך והחך שלך.

אתה יכול גם לשקול לשאול אותם אם הם ימליצו על יינות ספציפיים בהתבסס על המאכלים שמוגשים במסיבת ארוחת הערב או באירוע הקרוב שלך (אם רלוונטי).

אתה לא באמת מוכן לשתות יין עד שיש לך מושג מה אתה אוהב, אז קח את הזמן שלך ללמוד על זה לפני ביצוע הרכישה הראשונה שלך!

כיצד אדע איזה סוג יין אני אוהב?

אולי תתפתו לקפוץ ישר ולתפוס את בקבוק היין היקר ביותר על המדף, אבל זו לא תמיד הדרך הטובה ביותר לבחור את הבקבוק הראשון שלכם. במקום זאת, נסה לטעום כמה שיותר סוגים שונים כדי להבין אילו מהם עובדים הכי טוב עם החך שלך – ואל תדאג לגבי מה אנשים אחרים חושבים!

אז מה כדאי לשתות? זה באמת תלוי בך. אם מעולם לא ניסיתם יין בעבר ואתם רוצים להתחיל עם משהו קל ונוח לשתייה, אז רוזה הוא כנראה ההימור הטוב ביותר שלכם. אבל אם אתם מחפשים משהו יותר מורכב ומאתגר, אז לכו על אחד האדומים ברשימה הזו!

לפרטים נוספים : https://winebox.co.il/

BACK TO TOP