מה זה ברביקיו טבעוני?

ברביקיו טבעוני הוא גרסה ללא בשר של צלייה בקיץ המשתמשת בחלופות צמחיות טעימות ומשביעות בדיוק כמו כל מנגל קלאסי!

מנות טעימות אלה כוללות המבורגרים טבעוניים, קבבים וירקות בגריל! לא רק שהם קלים להכנה מבעוד מועד, אלא שהם אידיאליים למסיבת קיץ!

ממה עשוי ברביקיו טבעוני?

ברביקיו טבעוני מיוצר עם מרכיבים צמחיים בכדי לספק טעימות ובריאות ללא שימוש בבשר. מתכונים פופולריים כוללים צדדים קלאסיים, המבורגרים, צלעות ירקות ואפילו קינוחים שבוודאי ישמחו את כולם במשפחה!

רוטב ברביקיו מסורתי מורכב מרוטב עגבניות, חומץ וסוכר חום – מרכיבים הזמינים בדרך כלל ברוב חנויות המכולת ובכמה שווקים מקומיים מיוחדים.

רטבים מסוימים עשויים להכיל מרכיבים שאינם טבעוניים, לכן הקפד לקרוא את התווית בעיון. דבש הוא לעתים קרובות אחד המרכיבים הלא טבעוניים הללו ברוטב ברביקיו.

מרכיבים אחרים שאינם טבעוניים הנפוצים ברוטב ברביקיו הם אנשובי ורוטב ווסטרשייר. אנשובי משמשים כמשפרים מלח ברטבי מנגל רבים, בעוד שרוטב ווסטרשייר מכיל אנשובי מותסס.

לפעמים ניתן לסנן חומץ עם מרכיבים לא טבעוניים, לכן היזהרו מאלטרנטיבות טבעוניות שאינן מכילות זאת. יתר על כן, ייתכן שסוכר עבר עיבוד באמצעות עצמות בעלי חיים (המכונות "פחם עצם") שיש להימנע גם מהן.

גוגלינג "רוטב מנגל טבעוני" יחזיר מגוון אפשרויות. חלקם מסומנים בבירור ככאלה, בעוד שאחרים אינם. סביר להניח שתמצא מוצרים טבעוניים ברוב חנויות המכולת, חנויות טבע ושווקים מקומיים מיוחדים.

מה אני יכול למנגל במקום בשר?

אוכל ברביקיו מסורתי כמו המבורגרים וקבבוני עוף יכול להיות מעייף לאחר זמן מה. אבל אם אתם מחפשים את המשחק הצמחי שלכם, יש הרבה אפשרויות טעימות לבחירה.

בסיכום זה אספנו 10 מתכוני ברביקיו טבעוניים (וכמה בשרניים) כדי לספק את התיאבון הטבעוני שלכם. למרות שאתה עלול להתפתות לבחור בבשר, גילינו שהבחירה בצמחים היא בריאה וירוקה יותר בטווח הארוך.

אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום לירקות על הגריל לטעום כמו תוצרת טרייה שנקטפה היא על ידי עישון. טכניקה זולה זו מוסיפה טעם וארומה רציניים לכל הארוחות בגריל שלך.

עישון ירקות אינו הכרחי עבור כל מתכון, אבל זה יכול להיות אופציה נהדרת במקרים מסוימים. למשל, לחציל מעושן יש מרקם בשרני שיעמוד בחום הגריל היטב. או לנסות כמה פטריות פורטובלו בגריל-אתה לא תצטער על זה! רק זכרו להשתמש בטכניקה נכונה: שמרו על הטמפרטורה בשליטה כדי שהעשן לא ישרוף את הפה או ישרוף את הירקות מהר מדי. בנוסף, הקפד להעיף את היצירות שלך לעתים קרובות;הם יודו לך בהמשך!

מהן 4 חלופות לבשר?

חלבונים מהצומח מציעים אפשרות ללא בשר מבלי להרגיש מקופחים, בתנאי שאתה יודע היכן לחפש אותם. מציאת חלבונים צמח הנכון בשבילך הוא המפתח.

לדוגמה, טמפה קיימת כבר אלפי שנים והיא מקור חלבון טבעוני מצוין. מיוצר על ידי הקפלת חלב סויה לבלוק, והוא יכול לשמש כתחליף לבשר חזיר במתכונים כמו בוריטוס או המבורגרים צמחיים בגריל.

אפשרות נוספת היא ג ' קפרי, הפרי הטרופי המסיבי עם עור ירוק המושלם לבשר חזיר וכריכים. בנוסף, ברי מזין זה מספק כמויות רבות של ויטמין סי, נוגדי חמצון וסיבים.

בשרים על בסיס צמחי הם תוספת מצוינת לתזונה שלך מכמה סיבות, לא פחות מהן הן עשירות בתזונה ומועילות לבריאותך. לא רק שהם יכולים להוריד את הסיכון למחלות כמו מחלות לב וסרטן, אלא שהם גם מפחיתים את פליטת הפחמן על ידי שימוש בפחות אדמה ומים בעת גידול מזון.

באופן טבעי, עליך לנקוט משנה זהירות בעת צליית בשרים מהצומח. למתחילים, בחרו באפשרויות טבעיות יותר כמו שעועית, עדשים ופירות; הם יעמדו בחום ולחות גבוהים מבלי להישרף ועדיין יהיו טעימים. עם קצת תרגול מצידך וקצת מאמץ מצידך, אתה יכול ליצור ארוחה בלתי נשכחת שאתה יכול להיות גאה בה.

מה טבעונים יכולים לאכול על הגריל?

מנגלים טבעוניים מציעים שפע של אפשרויות טבעוניות טעימות, מירקות בגריל והמבורגרים ועד קבבונים ופירות טריים! בנוסף, מטבלים טבעוניים רבים זמינים לאורחים לבחירה!

טופו הוא מנה עיקרית אידיאלית, והוא טעים עוד יותר כשהוא מבושל על הגריל. כאן, טופו במרינדה משופד בפלפלים אדומים ובצל לפני שהוא מבושל ברוטב צ 'ימיצ' ורי טעים לפני שהוא נצלה לשלמות!

טמפה, חלבון סויה מותסס, הוא אפשרות מנה ראשונה פופולרית יותר ויותר ללא בשר. צולה אותו עד חרוך מעט מהווה אלטרנטיבה שאי אפשר לעמוד בפניה לבשר בקר או עוף וניתן להשתמש בו גם לסאטאי או לסלטים כמו סלט טמפה בגריל זה עם רוטב ג ' ינג ' ר שומשום מתזונה.

קבבים צמחוניים הם אפשרות אידיאלית לארוחה ללא בשר, ושיפודי ירקות הקשת של אוכל טוב למדי מוסיפים ספין ייחודי למועדף הקלאסי הזה. קבבים צמחוניים אלה עמוסים בירקות ורוטב ים תיכוני טעים שאין לעמוד בפניו שתוכלו להכין מבעוד מועד, מכינים ארוחת צהריים או ערב משביעה תוך זמן קצר!

סביר להניח שהסופרמרקט המקומי שלך נושא מבחר רחב של קבבים צמחיים שהוכנו מראש, אך אתה יכול גם להכין בעצמך בקלות. היופי של תוצרת בית הוא שיש לך שליטה מלאה על הטעם וההעדפה; מה שהופך אותו למותאם באמת כך שיתאים להעדפותיך וטעמך האישיים.

ירקות בגריל ופירות קיץ כאחד יכולים להפיק תועלת מטכניקת בישול זו. קלח תירס בגריל וחצילים הם רק שתי דוגמאות לתעריף קיץ טבעוני טעים שתוכלו להכין בקלות!

האם אתה מתכנן את המנגל הבא שלך או סתם מחפש כמה מתכונים חדשים לנסות? לא משנה מי זה, יש כאן משהו לכולם. התחל עם החלופות הטבעוניות המענגות האלה לבשר וכמה תוספות, ואז סיים אותו עם סלט קיץ מרענן!

במה משתמשים טבעונים במקום בשר?

טבעונים בוחרים לרוב להימנע מבשר, אך אין זה אומר שעליהם להימנע מכל המזונות המכילים חלבון. מנגלים הם הזדמנות אידיאלית לשלב חלבונים מהצומח כמו שעועית, עדשים, אגוזים, זרעים וטופו שיש להם יתרונות בריאותיים רבים הן לגוף והן לסביבה. יתר על כן, ארוחות אלה עמוסות בסיבים וחלבונים – חומרים מזינים חיוניים התומכים ברמות אנרגיה מתמשכות לאורך כל היום.

הפוך המבורגרים צמחוניים, צלעות או ירקות בגריל לטעום בדיוק כמו בשר בעזרת צ ' יפס מעשן היקורי. ג ' קפרי מהווה תחליף מצוין לבשר חזיר משוך ואילו פטריות מציעות טעם של עוף מעושן. לחלופין, צלו טופו או טמפה על הגריל ואז הוסיפו אותו במרינדות, רטבים ושפשופים יבשים המשכפלים את אלו המשמשים עם בשר. אתה יכול גם לשלב טופו במתכונים אפויים כדי ליצור חוויות ברביקיו שבטוח ישמחו גם אוכלי כל וגם צמחונים כאחד-אלנה שוולטר שהיא תזונאית טבעונית מוסמכת מציעה לערבב מרכיבים כדי להשיג טעמים שונים לערעור מרבי.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://vegan-friendly.co.il/recipe/67/%D7%A2%D7%9C_%D7%94%D7%90%D7%A9_%D7%98%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99

BACK TO TOP